Smederevsko Blago | Hranljive vrednosti
74
post-template-default,single,single-post,postid-74,single-format-standard,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive

Hranljive vrednosti

Osim vode i masti, suvo voće obiluje belančevinama, vlaknima, vitaminima, mineralima, šećerima… pa je idealna namirnica kojom treba započeti dan. Vitamini su neophodni za održavanje dobrog imuniteta, među kojima poseban značaj ima antioksidansni koktel od vitamina C, E i beta karotena. Suve kajsije krcate su vitaminom A, magnezijumom, gvožđem, dok kalijuma imaju čak 1.370 mikrograma u sto grama. U svežem stanju sadrže 55 odsto šećera, koji se sušenjem dodatno koncentriše.
Suve jabuke su prebogate kalcijumom i vitaminom B6.

Zbog hranljivih vrednosti koje su izuzetne, suvo voće treba jesti što češće, naročito zimi. Savršeno “greje” i štiti organizam od hladnoće, jer obezbeđujedodatnu energiju.  Nutricionisti ističu da je suvo voće prepuno korisnih sastojaka, kao što su belančevine, vitamini, minerali, vlakna. Savršeno “greje” i štiti organizam od hladnoće, jer obezbeđuje dodatnu energiju. Prednost suvog voća je i u tome što energija koju daje veoma brzo stiže u krvotok, zbog čega se posebno preporučuje sportistima posle treninga.

Odlično je i za osobe koje imaju povišen holesterol i može biti odlična zamena za grickalice bogate mastima. Zbog svoje hiperkaloričnosti suvo voće se jedino ne preporučuje osobama koje žele da smršaju. Nutricionisti savetuju da suvo voće jedete za doručak ili kao zakusku, jer to pomaže varenje, ali i da ga nikada ne treba jesti posle glavnog obroka.

Međutim, ako se zanemari obilje kalorija, za suvo voće može se reći da predstavlja pravu riznicu svega što čoveku treba i to u mnogo većim količinama nego kada je voće u svežem stanju.